Η gamelan είναι ένα παραδοσιακό μουσικό σύνολο από την Ινδονησία, συνήθως από τα νησιά της Ιάβας και του Μπαλί, που διαθέτει μια ποικιλία μέσων, όπως μεταλλόφωνα, ξυλόφωνα, kendang (τύμπανα) και κύμβαλα,μπαμπού φλάουτα.Τραγουδιστές μπορούν επίσης να συμπεριληφθούν. Για τους περισσότερους Ινδονήσιους, gamelan μουσική αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του πολιτισμού της Ινδονησίας.
Ο όρος αναφέρεται περισσότερο στο σύνολο των μέσων από ό, τι στους παίκτες των εν λόγω μέσων. Η gamelan είναι ένα σύνολο μέσων ως ξεχωριστή οντότητα, χτισμένο και συντονισμένοι για να μείνετε μαζί - μέσα από διαφορετικές gamelan γενικά δεν είναι εναλλάξιμα.
Ο όρος αναφέρεται περισσότερο στο σύνολο των μέσων από ό, τι στους παίκτες των εν λόγω μέσων. Η gamelan είναι ένα σύνολο μέσων ως ξεχωριστή οντότητα, χτισμένο και συντονισμένοι για να μείνετε μαζί - μέσα από διαφορετικές gamelan γενικά δεν είναι εναλλάξιμα.
Ιστορια
Η gamelan προηγείται το ινδουιστικη-βουδιστική κουλτούρα που κυριαρχεί στην Ινδονησία αντιπροσωπεύει μια μητρική μορφή τέχνης. Τα μέσα που έχουν αναπτυχθεί στην τρέχουσα μορφή τους κατά τη διάρκεια της αυτοκρατορίας Majapahit. Σε αντίθεση με το βαρύ ινδική επιρροή και σε άλλες μορφές τέχνης, η μόνη προφανής ινδική επιρροή στη μουσική gamelan είναι στο στυλ της Ιάβας τραγούδι, και στα θέματα της Wayang kulit (παιχνίδια σκιών).
Η πρώτη εικόνα από ένα μουσικό σύνολο βρίσκεται στον 8ο αιώνα Borobudur ναός, Κεντρική Ιάβα. Μουσικά όργανα, όπως το φλάουτο μπαμπού, κουδούνια, τύμπανα σε διάφορα μεγέθη, λαούτο, και υποκλίθηκε και αποπτιλωθεί έγχορδα εντοπίστηκαν σε αυτή την εικόνα. Ωστόσο, δεν έχει μεταλλόφωνα και ξυλόφωνα. Παρ 'όλα αυτά, η εικόνα αυτού του μουσικού συνόλου προτείνεται να είναι η αρχαία μορφή της gamelan.
Ποικιλίες του gamelan
Υπάρχει
μια παραλλαγή του gamelan σύνολα διακρίνονται από τη συλλογή τους από
τα μέσα και τη χρήση της φωνής, κουρδίσματα, ρεπερτόριο, ύφος, και
πολιτισμικό πλαίσιο. Σε
γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν δύο σύνολα gamelan είναι η ίδια, καθώς
και εκείνες που προέκυψαν στην αριστοκρατική τα δικαστήρια συχνά
θεωρούνται ότι έχουν το δικό τους στυλ. Ορισμένες μορφές μπορούν επίσης να ανταλλάσσονται με κοντινά σύνολα, που οδηγεί σε μια περιφερειακή στυλ.Οι
ποικιλίες γενικά ομαδοποιούνται γεωγραφικά, με τον κύριο τμήμα μεταξύ
των στυλ που ευνοείται από τους λαούς του Μπαλί, της Ιάβας, και Σούντα.
Πολιτιστικό πλαίσιο
Στο
Μπαλί, οι πράξεις Gamelan διατηρούνται όλα μαζί σε ένα δέμα, ένα μεγάλο
ανοιχτό χώρο με μια στέγη πάνω από την κορυφή του και πολλές ανοικτές
πλευρές. Gambelan (ο όρος Μπαλί) ανήκουν σε Banjar, ευγενείς ή ναούς και φυλάσσονται στις αντίστοιχες ενώσεις τους.Σε
περίπτωση Banjar ιδιοκτησίας των μέσων που φυλάσσονται εκεί όλα μαζί
επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν ότι όλα τα όργανα ανήκουν στην κοινότητα ως
σύνολο και ότι κανένα πρόσωπο δεν έχει την κυριότητα επί ενός μέσου. Δεν
είναι μόνο αυτό, όπου είναι αποθηκευμένα τα όργανα, αλλά αυτό είναι
επίσης ο χώρος για την πρακτική sekaha (Gamelan ορχήστρα ομάδα). Οι ανοιχτές τοίχοι επιτρέπουν τη μουσική να ρέει έξω στην κοινότητα, όπου οι υπόλοιποι άνθρωποι μπορούν να το απολαύσουν. Αυτό δεν ισχύει για μικρά σύνολα, όπως το φύλο gamelan.Μερικές
ομάδες Μπαλί Gamelan αλλάζουν συνεχώς τη μουσική τους με τη λήψη μεγάλα
κομμάτια ξέρουν και ανάμειξη μαζί τους, καθώς και δοκιμάζοντας νέες
παραλλαγές στη μουσική τους. Οι
άνδρες και οι γυναίκες συνήθως εκτελούν σε ξεχωριστές ομάδες, με
εξαίρεση το Java του pesindhen, η τραγουδίστρια που εκτελεί με τους
άνδρες ομάδες.
Σιδερίδου Γεωργία
Τοπαλίδου Βάσω
Καλημέρα! Πολύ ωραίο το άρθρο σας. Θα ήθελα να μάθω σε ποιό πλαίσιο δημοσιεύτηκε, αν γνωρίζετε την ύπαρξη κάποιου γκάμελαν στην Ελλάδα. Επίσης αν και πώς συνεχίζεται η ενασχόληση σας με το θέμα. Ο ίδιος παίζω ιαβανεζικο και μπαλινέζικο γκάμελαν· είμαι μάλιστα στο Μπαλι αυτη τη στιγμη! :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή