Η gamelanείναι ένα παραδοσιακόμουσικό σύνολοαπό την Ινδονησία,συνήθωςαπότα νησιάτης Ιάβαςκαιτου Μπαλί, που διαθέτει μιαποικιλία μέσων, όπωςμεταλλόφωνα,ξυλόφωνα,kendang(τύμπανα)καικύμβαλα,μπαμπούφλάουτα.Τραγουδιστέςμπορούν επίσης να συμπεριληφθούν.Για τους περισσότερουςΙνδονήσιους,gamelanμουσικήαποτελεί αναπόσπαστομέροςτου πολιτισμούτης Ινδονησίας. Ο όρος αναφέρεταιπερισσότεροστο σύνολο τωνμέσωναπό ό, τιστους παίκτεςτων εν λόγω μέσων. Η gamelanείναιένασύνολο μέσωνως ξεχωριστήοντότητα,χτισμένοκαισυντονισμένοι για ναμείνετεμαζί- μέσααπό διαφορετικέςgamelanγενικά δεν είναιεναλλάξιμα.
Ιστορια
Ηgamelanπροηγείταιτοινδουιστικη-βουδιστικήκουλτούραπουκυριαρχείστηνΙνδονησίααντιπροσωπεύει μιαμητρικήμορφή τέχνης.Ταμέσα που έχουν αναπτυχθείστην τρέχουσαμορφήτουςκατά τη διάρκεια τηςαυτοκρατορίαςMajapahit.Σε αντίθεση μετο βαρύινδική επιρροήκαι σε άλλεςμορφές τέχνης,η μόνηπροφανήςινδική επιρροήστη μουσικήgamelanείναιστοστυλτηςΙάβαςτραγούδι,καισταθέματατηςWayangkulit(παιχνίδιασκιών).
Η πρώτηεικόνααπόένα μουσικόσύνολοβρίσκεταιστον 8οαιώναBorobudurναός,ΚεντρικήΙάβα.Μουσικά όργανα, όπως τοφλάουτομπαμπού,κουδούνια,τύμπανασε διάφορα μεγέθη,λαούτο,καιυποκλίθηκεκαι αποπτιλωθείέγχορδαεντοπίστηκανσε αυτή την εικόνα.Ωστόσο,δεν έχειμεταλλόφωνακαιξυλόφωνα.Παρ 'όλα αυτά,η εικόνααυτού του μουσικούσυνόλουπροτείνεταιναείναιη αρχαίαμορφήτηςgamelan.
Ποικιλίες του gamelan
Υπάρχει
μια παραλλαγή του gamelan σύνολα διακρίνονται από τη συλλογή τους από
τα μέσα και τη χρήση της φωνής, κουρδίσματα, ρεπερτόριο, ύφος, και
πολιτισμικό πλαίσιο. Σε
γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν δύο σύνολα gamelan είναι η ίδια, καθώς
και εκείνες που προέκυψαν στην αριστοκρατική τα δικαστήρια συχνά
θεωρούνται ότι έχουν το δικό τους στυλ. Ορισμένες μορφές μπορούν επίσης να ανταλλάσσονται με κοντινά σύνολα, που οδηγεί σε μια περιφερειακή στυλ.Οι
ποικιλίες γενικά ομαδοποιούνται γεωγραφικά, με τον κύριο τμήμα μεταξύ
των στυλ που ευνοείται από τους λαούς του Μπαλί, της Ιάβας, και Σούντα.
Πολιτιστικό πλαίσιο
Στο
Μπαλί, οι πράξεις Gamelan διατηρούνται όλα μαζί σε ένα δέμα, ένα μεγάλο
ανοιχτό χώρο με μια στέγη πάνω από την κορυφή του και πολλές ανοικτές
πλευρές. Gambelan (ο όρος Μπαλί) ανήκουν σε Banjar, ευγενείς ή ναούς και φυλάσσονται στις αντίστοιχες ενώσεις τους.Σε
περίπτωση Banjar ιδιοκτησίας των μέσων που φυλάσσονται εκεί όλα μαζί
επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν ότι όλα τα όργανα ανήκουν στην κοινότητα ως
σύνολο και ότι κανένα πρόσωπο δεν έχει την κυριότητα επί ενός μέσου. Δεν
είναι μόνο αυτό, όπου είναι αποθηκευμένα τα όργανα, αλλά αυτό είναι
επίσης ο χώρος για την πρακτική sekaha (Gamelan ορχήστρα ομάδα). Οι ανοιχτές τοίχοι επιτρέπουν τη μουσική να ρέει έξω στην κοινότητα, όπου οι υπόλοιποι άνθρωποι μπορούν να το απολαύσουν. Αυτό δεν ισχύει για μικρά σύνολα, όπως το φύλο gamelan.Μερικές
ομάδες Μπαλί Gamelan αλλάζουν συνεχώς τη μουσική τους με τη λήψη μεγάλα
κομμάτια ξέρουν και ανάμειξη μαζί τους, καθώς και δοκιμάζοντας νέες
παραλλαγές στη μουσική τους. Οι
άνδρες και οι γυναίκες συνήθως εκτελούν σε ξεχωριστές ομάδες, με
εξαίρεση το Java του pesindhen, η τραγουδίστρια που εκτελεί με τους
άνδρες ομάδες.
Καλημέρα! Πολύ ωραίο το άρθρο σας. Θα ήθελα να μάθω σε ποιό πλαίσιο δημοσιεύτηκε, αν γνωρίζετε την ύπαρξη κάποιου γκάμελαν στην Ελλάδα. Επίσης αν και πώς συνεχίζεται η ενασχόληση σας με το θέμα. Ο ίδιος παίζω ιαβανεζικο και μπαλινέζικο γκάμελαν· είμαι μάλιστα στο Μπαλι αυτη τη στιγμη! :-)
Είμαστε μια παρέα μαθητών του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς και δημιουργήσαμε αυτό το ιστολόγιο για να επικοινωνήσουμε τη γνώση που αποκομίζουμε στο μάθημα της Μουσικής, καθώς και τις μουσικές μας προτιμήσεις. Ελπίζουμε πως θα βρείτε το εγχείρημά μας αυτό ενδιαφέρον και θα μοιραστείτε τις μουσικές μας ιστορίες με τους φίλους σας! We are a company of students of 2nd Gymnasium of Kilkis and we created this blog in order to communicate the knowledge we earn during our music class, as well as our music preferences. We hope that you'll find our project interesting and that you'll share our music stories with your friends!
Καλημέρα! Πολύ ωραίο το άρθρο σας. Θα ήθελα να μάθω σε ποιό πλαίσιο δημοσιεύτηκε, αν γνωρίζετε την ύπαρξη κάποιου γκάμελαν στην Ελλάδα. Επίσης αν και πώς συνεχίζεται η ενασχόληση σας με το θέμα. Ο ίδιος παίζω ιαβανεζικο και μπαλινέζικο γκάμελαν· είμαι μάλιστα στο Μπαλι αυτη τη στιγμη! :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή